Dāmu brīvdienas Rietumkrastā

Bija viena tāda feina nedēļas nogale ar četrām dāmām, vienu busiņu un, protams, Pandu.

No organizētā snovošanas brauciena, dāmu čats saglabājies ļoti aktīvs. Tā nu man beidzot sagadījās brīva nedēļas nogale, solīja arī lielisku laiku, tā kā pasākumu organizatoru dzīvē vasarā tas ir rets gadījums, tad brīvdienas bija jāizmanto. Iemetu ziņu sarakstē, ka dodos ar busiņu uz Pāvilostas pusi un vai kāda vēlās pievienoties. Plāns tāds, ka plāna nav. Līdzi kempinga piederumi, hamoki un daudz iespēju.

Ceļš veda – Rīga – Jelgava – Kazdanga. Tur pirmo reizi pabiju Lauku kūrorts. Tiešām nezināju par tādas vietas esamību, obligāti iesaku iebraukt. Ļoti atsaucīgs un runīgs saimnieks, miers, un forša kafejnīca ar visai urbānu sajūtu lauku vidū. Var pazvilnēt palešu krēslos, nobaudzīt kādu dzērienu vai turpat gatavotus ēdienus.

Tālāk devāmies uz Kazdangas muižu un izstaigājām tās plašo parku. Izrādās muižas parka vidū vēl saglabājušās senas kapenes.

Braucot uz Aizputes pusi ieguglējām, kas tur apskatāms un meklējumos parādījās tāds nosaukums kā Lapka hemp. Instagram bildes arī radīja priekšstatu, ka šo vietu ir vērts apmeklēt. Lai gan jau tuvojās pievakare, riskējām doties uzmeklēt šo vietu. Waze ievadītā adrese aizveda līdz senai ēkai ceļa krustojumā. Kaut kā nešķita, ka esam nonākušas īstajā vietā, tāpēc piestājām pie mājas un gājām apjautāties cilvēkiem, kas pagalmā bija laiski izgulušies atpūtas krēslos. Izrādās īstā vieta, tikai tur notiek gatavošanās privātam pasākumam. Pats saimnieks Artūrs iepazīstina ar sevi un saka, ka mums ir kāda stundiņa laika, lai apskatītu visu, sunci varot droši ņemt līdzi.

Lapka hemp nodarbojās ar kaņepju audzēšanu un produktu izstrādāšanu vecajā Aizputes Pilsmuižas krogā. Ar Artūru runājot pavadījām kādu stundu, izstaigājām pagrabus, kur kādreiz muiža tika skābēti kāposti milzīgās betona tvertnēs, izstaigājām vēl neatjaunotās ēkas daļas. Kā jebkurā vecā ēkā, arī šajā ir daudz darba, Artūrs ar sievu tur ir ieguldījuši vairākus gadus, bet darbiem gala neredz. Šī vieta kalpo ārā kā Aizputes jauniešu pulcēšanās lokācija, ik pa laikam notiek kāda elektroniskās mūzikas ballīte. Sajūtu tur tiešām ir jauka un kaņepju tēja arī garšo ļoti labi. Ļoti iesaku šo vietu apskatīt, ja gadās braukt cauri Aizputei. Man jau kā vienmēr patīk viss mazliet robustais, senais un neperfektais.

Arī pašu pilsētiņu, tā tiešām kļuvusi dzīvīgāka, un tagad sestdienās kāds vietējo aktīvistu pāris piedāvā nogaršot īstu Neapoles picu. Kaut kad dzīvojot Neapolē, ļoti iemīlējušies Neapoles picas garšu buķetē, ka nolēmuši apgūt tās gatavošanas noslēpumus Neapoles picas skolā un saņēmuši arī sertifikātus. Atgriezušies Aizputē, atveduši picas krāsni un uzlika to uz riteņiem. Mums gan diemžēl picus nesanāca nobaudīt, bet pop-up vieta bija pārpildīta. Vairāk par Aizupes Neapoles picas projektu var palasīt šajā lapā – Take the Bake un piesakot arī viņiem facebook.

No Aizputes izbraucām ap septiņiem vakarā, vederā tukšums kļuva lielāks un nolēmām bez apstājas braukt uz Pāvilostu, meklēt kaut ko ēdamu. Aizstūrēju līdz Pāvilostas Wonderland, bet tur diemžēl nebija pieejams nekas vegānisks, tāpēc nācās meklēt kaut ko citu. Mums ieteica aiziet uz Pāvilostas Enkuru. Tur laikam notika kāds vietējasi Enkura festivāls, cilvēki daudz, ārā spēlēja grupa, apkārt lēkāja bērni, par laimi visi vairāk lietoja dzērienus, tāpēc mums vakariņas ilgi nebija jāgaida. Man tika pielāgots veģetārais burgers par vegāno ar salātiem frī kartupeļu vietā, meitenes paņēma kaut kādus citus gaļīgos burgerus. Apkalpošana jauka un vieta arī dzīvīga.

Tad, kad vēders beidzot nemeta neskaitāmus kūleņus, varējām iet noskatīties pasakaini skaistu saulrietu pludmalē, sadalot vienu prosseco pudeli uz četrām dāmām. Nosvinējām Ievas dzimšanas dienas vakaru. Pārējo vakara daļu pavadījām izmēģinot jauno sērfskeita rampu. Nakšņojām hamokos pie pašas jūras.

Bez viņas nekur.

Pamosties ar jūras viļņu skaņām ausīs, ir neizsakāmi nomierinoši. Izlīdu no hamoka un devos kāpās pasēdēt smiltīs, skatīties viļņos un būt klusumā ar sevi. Reizēm tas ir viss, kas nepieciešams, lai prātu izrautu no vāveres riteņa skrējiena.

Esot kempingā noķēru mazliet Portugāles sajūtu un ieslīgu atmiņās par dienām, kas tika pavadītas dzīvojot/ strādājot sērfa nometnē. Neviens nekur nesteidzās, nav nekā, ko var nokavēt, ir miers, viļņi, un tik pat mierīgi cilvēki apkārt. Dzīve burbulī un dzīve uz viļņa.

Te pavisam īss video – mūsu brīvdienu kopsavilkums. Skaties instagram – IGTV.

Lai arī godīgi sakot šķiet, ka Pāvilosta ir kļuvusi par instagram hip vietu, ka visi, kas brauc tur ir tik “forši, stilīgi, nepieejami”, tad vēlos šo ideju apgāzt. Tajā vakarā un dienā iepazinos ar tik daudz jaukiem un atvērtiem cilvēkiem, ka varu nodzēst pati savas iedomas. Un nākamreiz droši braukšu arī viena ar Pandu un palikšu tieši Wonderland kempingā. Tur ir lieliska sajūta un noskaņa.

Kaut kad no Pāvilostas bija jādodas arī prom, bet ļoti negribējās, ja būtu vēl kāda brīva diena, tad noteikti paliktu ilgāk. Paēdām brokastu pusdienas Laivā, kur Pandai nebija miera no suņu mīlošiem bērniem, tad nu viņa visus tur sabučoja un vairāk netika no viņiem vaļā. Suns vienmēr kalpo kā labs ledlauzis. Kopš man ir Panda, esmu daudz biežāk iesaistījusies “random” sarunās ar pilnīgiem svešiniekiem – uz ielas, bāros, kafejnīcās, meža takās utt.

Vējš un Ieva Laivā

Jāatzīstas, ka šoreiz pati nesērfoju, jo mans ķermenis bija salauzts no vairāku nedēļu nemitīgiem pasākumiem un aktivitātēm, tas vienkārši prasīja mierīgu atpūtu un to šoreiz saņēma. Daudz staigāšanas un smieklu. Nevarēju arī vēlēties labāku kompāniju. Paldies Laumai, Paulai un Ievai.

Atpakaļceļā vēl izbraucām caur Jūrkalni, Alsungu, kur pie vietējās tantes iegādājāmies pārāk daudz sklandraušu. Jāatbalsta tak vietējie. Kuldīgā izstaigājām Vecpilsētu un padzērām gardu kafiju vienmēr izcilajā vietā Kafe Venta. To vietu nekad nelaižu garām un esmu vedusi par savu amerikāņu draudzeni uz turieni.

Paldies. Ar šo mini bloga rakstu atdzīvinu pasaules piedzīvojums stāstu virkni.

Pāvilostā noteikti jānobauda arī Rolling Waves rullējumu saldējums, ir pieejams auzu piens un neskaitāmas garšas kombinācijas. Mans matcha, mango un piparmētru kombo bija wow.