pieseko
Dāmu brīvdienas Rietumkrastā - pasaules piedzivojums

Dāmu brīvdienas Rietumkrastā

Bija viena tāda feina nedēļas nogale ar četrām dāmām, vienu busiņu un, protams, Pandu.

No organizētā snovoÅ”anas brauciena, dāmu čats saglabājies ļoti aktÄ«vs. Tā nu man beidzot sagadÄ«jās brÄ«va nedēļas nogale, solÄ«ja arÄ« lielisku laiku, tā kā pasākumu organizatoru dzÄ«vē vasarā tas ir rets gadÄ«jums, tad brÄ«vdienas bija jāizmanto. Iemetu ziņu sarakstē, ka dodos ar busiņu uz Pāvilostas pusi un vai kāda vēlās pievienoties. Plāns tāds, ka plāna nav. LÄ«dzi kempinga piederumi, hamoki un daudz iespēju.

CeļŔ veda – RÄ«ga – Jelgava – Kazdanga. Tur pirmo reizi pabiju Lauku kÅ«rorts. TieŔām nezināju par tādas vietas esamÄ«bu, obligāti iesaku iebraukt. Ä»oti atsaucÄ«gs un runÄ«gs saimnieks, miers, un forÅ”a kafejnÄ«ca ar visai urbānu sajÅ«tu lauku vidÅ«. Var pazvilnēt paleÅ”u krēslos, nobaudzÄ«t kādu dzērienu vai turpat gatavotus ēdienus.

Tālāk devāmies uz Kazdangas muižu un izstaigājām tās plaÅ”o parku. Izrādās muižas parka vidÅ« vēl saglabājuŔās senas kapenes.

Braucot uz Aizputes pusi ieguglējām, kas tur apskatāms un meklējumos parādÄ«jās tāds nosaukums kā Lapka hemp. Instagram bildes arÄ« radÄ«ja priekÅ”statu, ka Å”o vietu ir vērts apmeklēt. Lai gan jau tuvojās pievakare, riskējām doties uzmeklēt Å”o vietu. Waze ievadÄ«tā adrese aizveda lÄ«dz senai ēkai ceļa krustojumā. Kaut kā neŔķita, ka esam nonākuÅ”as Ä«stajā vietā, tāpēc piestājām pie mājas un gājām apjautāties cilvēkiem, kas pagalmā bija laiski izguluÅ”ies atpÅ«tas krēslos. Izrādās Ä«stā vieta, tikai tur notiek gatavoÅ”anās privātam pasākumam. Pats saimnieks ArtÅ«rs iepazÄ«stina ar sevi un saka, ka mums ir kāda stundiņa laika, lai apskatÄ«tu visu, sunci varot droÅ”i ņemt lÄ«dzi.

Lapka hemp nodarbojās ar kaņepju audzÄ“Å”anu un produktu izstrādāŔanu vecajā Aizputes Pilsmuižas krogā. Ar ArtÅ«ru runājot pavadÄ«jām kādu stundu, izstaigājām pagrabus, kur kādreiz muiža tika skābēti kāposti milzÄ«gās betona tvertnēs, izstaigājām vēl neatjaunotās ēkas daļas. Kā jebkurā vecā ēkā, arÄ« Å”ajā ir daudz darba, ArtÅ«rs ar sievu tur ir ieguldÄ«juÅ”i vairākus gadus, bet darbiem gala neredz. Å Ä« vieta kalpo ārā kā Aizputes jaunieÅ”u pulcÄ“Å”anās lokācija, ik pa laikam notiek kāda elektroniskās mÅ«zikas ballÄ«te. SajÅ«tu tur tieŔām ir jauka un kaņepju tēja arÄ« garÅ”o ļoti labi. Ä»oti iesaku Å”o vietu apskatÄ«t, ja gadās braukt cauri Aizputei. Man jau kā vienmēr patÄ«k viss mazliet robustais, senais un neperfektais.

ArÄ« paÅ”u pilsētiņu, tā tieŔām kļuvusi dzÄ«vÄ«gāka, un tagad sestdienās kāds vietējo aktÄ«vistu pāris piedāvā nogarÅ”ot Ä«stu Neapoles picu. Kaut kad dzÄ«vojot Neapolē, ļoti iemÄ«lējuÅ”ies Neapoles picas garÅ”u buÄ·etē, ka nolēmuÅ”i apgÅ«t tās gatavoÅ”anas noslēpumus Neapoles picas skolā un saņēmuÅ”i arÄ« sertifikātus. AtgriezuÅ”ies Aizputē, atveduÅ”i picas krāsni un uzlika to uz riteņiem. Mums gan diemžēl picus nesanāca nobaudÄ«t, bet pop-up vieta bija pārpildÄ«ta. Vairāk par Aizupes Neapoles picas projektu var palasÄ«t Å”ajā lapā ā€“ Take the Bake un piesakot arÄ« viņiem facebook.

No Aizputes izbraucām ap septiņiem vakarā, vederā tukÅ”ums kļuva lielāks un nolēmām bez apstājas braukt uz Pāvilostu, meklēt kaut ko ēdamu. AizstÅ«rēju lÄ«dz Pāvilostas Wonderland, bet tur diemžēl nebija pieejams nekas vegānisks, tāpēc nācās meklēt kaut ko citu. Mums ieteica aiziet uz Pāvilostas Enkuru. Tur laikam notika kāds vietējasi Enkura festivāls, cilvēki daudz, ārā spēlēja grupa, apkārt lēkāja bērni, par laimi visi vairāk lietoja dzērienus, tāpēc mums vakariņas ilgi nebija jāgaida. Man tika pielāgots veÄ£etārais burgers par vegāno ar salātiem frÄ« kartupeļu vietā, meitenes paņēma kaut kādus citus gaļīgos burgerus. ApkalpoÅ”ana jauka un vieta arÄ« dzÄ«vÄ«ga.

Tad, kad vēders beidzot nemeta neskaitāmus kÅ«leņus, varējām iet noskatÄ«ties pasakaini skaistu saulrietu pludmalē, sadalot vienu prosseco pudeli uz četrām dāmām. Nosvinējām Ievas dzimÅ”anas dienas vakaru. Pārējo vakara daļu pavadÄ«jām izmēģinot jauno sērfskeita rampu. NakŔņojām hamokos pie paÅ”as jÅ«ras.

Bez viņas nekur.

Pamosties ar jÅ«ras viļņu skaņām ausÄ«s, ir neizsakāmi nomierinoÅ”i. IzlÄ«du no hamoka un devos kāpās pasēdēt smiltÄ«s, skatÄ«ties viļņos un bÅ«t klusumā ar sevi. Reizēm tas ir viss, kas nepiecieÅ”ams, lai prātu izrautu no vāveres riteņa skrējiena.

Esot kempingā noķēru mazliet Portugāles sajūtu un ieslīgu atmiņās par dienām, kas tika pavadītas dzīvojot/ strādājot sērfa nometnē. Neviens nekur nesteidzās, nav nekā, ko var nokavēt, ir miers, viļņi, un tik pat mierīgi cilvēki apkārt. Dzīve burbulī un dzīve uz viļņa.

Te pavisam Ä«ss video – mÅ«su brÄ«vdienu kopsavilkums. Skaties instagram – IGTV.

Lai arÄ« godÄ«gi sakot Ŕķiet, ka Pāvilosta ir kļuvusi par instagram hip vietu, ka visi, kas brauc tur ir tik ā€œforÅ”i, stilÄ«gi, nepieejamiā€, tad vēlos Å”o ideju apgāzt. Tajā vakarā un dienā iepazinos ar tik daudz jaukiem un atvērtiem cilvēkiem, ka varu nodzēst pati savas iedomas. Un nākamreiz droÅ”i braukÅ”u arÄ« viena ar Pandu un palikÅ”u tieÅ”i Wonderland kempingā. Tur ir lieliska sajÅ«ta un noskaņa.

Kaut kad no Pāvilostas bija jādodas arÄ« prom, bet ļoti negribējās, ja bÅ«tu vēl kāda brÄ«va diena, tad noteikti paliktu ilgāk. Paēdām brokastu pusdienas Laivā, kur Pandai nebija miera no suņu mÄ«loÅ”iem bērniem, tad nu viņa visus tur sabučoja un vairāk netika no viņiem vaļā. Suns vienmēr kalpo kā labs ledlauzis. KopÅ” man ir Panda, esmu daudz biežāk iesaistÄ«jusies ā€œrandomā€ sarunās ar pilnÄ«giem sveÅ”iniekiem ā€“ uz ielas, bāros, kafejnÄ«cās, meža takās utt.

VējÅ” un Ieva Laivā

JāatzÄ«stas, ka Å”oreiz pati nesērfoju, jo mans Ä·ermenis bija salauzts no vairāku nedēļu nemitÄ«giem pasākumiem un aktivitātēm, tas vienkārÅ”i prasÄ«ja mierÄ«gu atpÅ«tu un to Å”oreiz saņēma. Daudz staigāŔanas un smieklu. Nevarēju arÄ« vēlēties labāku kompāniju. Paldies Laumai, Paulai un Ievai.

Atpakaļceļā vēl izbraucām caur JÅ«rkalni, Alsungu, kur pie vietējās tantes iegādājāmies pārāk daudz sklandrauÅ”u. Jāatbalsta tak vietējie. KuldÄ«gā izstaigājām Vecpilsētu un padzērām gardu kafiju vienmēr izcilajā vietā Kafe Venta. To vietu nekad nelaižu garām un esmu vedusi par savu amerikāņu draudzeni uz turieni.

Paldies. Ar Ŕo mini bloga rakstu atdzīvinu pasaules piedzīvojums stāstu virkni.

Pāvilostā noteikti jānobauda arÄ« Rolling Waves rullējumu saldējums, ir pieejams auzu piens un neskaitāmas garÅ”as kombinācijas. Mans matcha, mango un piparmētru kombo bija wow.